ISSN 0005-2329 Rus Eng
 
8/2020

АрхивВыпуск №2/2020

Материал еще не загружен
Исследование влияния капитального ремонта пути на обратную тяговую сеть
Лунев С. А., Дремин В. В., Ходкевич А. Г., Сероштанов С. С.
УДК: 621.332.23: 625.14: 656.25: 517.54 DOI 10.34649/AT.2020.2.2.003

Ключевые слова

Обратная тяговая сеть, Обратный тяговый ток, Сопротивление рельс – земля, Тяжеловесное движение, Усиленный капитальный ремонт пути

Аннотация

В статье по результатам экспериментальных исследований на участке железной дороги показаны реальные зоны растекания тягового тока после усиленного капитального ремонта пути, выявлены основные проблемы, требующие решения для обеспечения нормальной работы инфраструктуры.

Research of influence of the strengthened capital track repair on the return traction network

LUNEV SERGEY, Omsk State Transport University (OSTU), Head of department “Railway Signalling and Interlocking”, Ph.D. (Tech.), Omsk, Russia, slunev@mail.ru, SPIN-code 7726-4450

DREMIN VLADIMIR, Omsk State Transport University, Associate Professor of the department “Railway Signaling and Interlocking”, Omsk Russia, dremin-vladimir@yandex.ru, SPIN-code 2278-7799

HODKEVICH ANTON, Omsk State Transport University, Ph.D. (Tech.), Associate Professor of the department “Railway Signaling and Interlocking”, Omsk, Russia, hodkevichag@mail.ru, SPIN-code 2578-2914

SEROSHTANOV SERGEY, Siemens Mobility LLC, SMO RC-RU RI, Project manager, Ph.D. (Tech.), Moscow Russia, seroshtanovss@mail.ru, SPIN-code 9681-0895

Keywords: traction return rail network, return traction current, resistance rail – ground, the reinforced capital rail track repair, heavyweight movemen

Summary: In article are shown real zones of spreading of return traction current. Experimental research was conducted on the operating division after reinforced capital rail track repair. The main problems requiring the solution for ensuring normal work of infrastructure are revealed and confirmed