ISSN 0005-2329 Rus Eng
 
8/2020

АрхивВыпуск №2/2020

Материал еще не загружен
Автоматизированные системы «Паспорт НПС» и АС ТУ
Соколов А. Ю., Кириллова С. Ю., Панин Е. В., Тарар М. В.
УДК: 50.01.85 DOI 10.34649/AT.2020.2.2.004

Ключевые слова

Ас ту, Мониторинг и исполнение технических условий, Паспорт наличной пропускной способности

Аннотация

Одним из наиболее актуальных вопросов для ОАО «РЖД» является конкурентоспособность предоставляемых компанией услуг по перевозке грузов и пассажиров в сравнении с другими видами транспорта. С 2016 г. в соответствии с распоряжением ОАО «РЖД» Паспорта рассчитываются с помощью автоматизированной системы «Паспорт наличной пропускной способности железных дорог» (АС «Паспорт НПС») [4]. Для ведения процесса выдачи технических условий от момента поступления заявки до подписания акта приемки разработана система АС ТУ.

Automated systems “Passport ATC” and AS TS

SOKOLOV ANDREY, JSC “IETD”, head of the sector of the Department of railway operation and interaction of transport systems, Moscow, Russia, sokolovau_iedt@mail.ru

KIRILLOVA SVETLANA, JSC “IETD”, leading engineer of the Department of railway operation and interaction of transport systems, Moscow, Russia, kirillova.su@yandex.ru

PANIN EUGENIY, JSC “IETD”, leading researcher of the Department of railway operation and interaction of transport systems, Moscow, Russia, web.pro@icloud.com

TARAR MIKHAIL, JSC “IETD”, programmer of the Department of railway operation and interaction of transport systems, Moscow, Russia, tarar.m93@gmail.ru

Keywords: passport of available traffic capacity, monitoring and execution of technical specifications, AS TS

Summary: One of the most pressing issues for JSC “Russian Railways” is the competitiveness of the company’s services for the transportation of goods and passengers in comparison with other modes of transport. Since 2016, in accordance with the order of JSC “Russian Railways”, Passports are calculated using the automated system “Passport of available traffic capacity of railways” (as “Passport ATC”) [4]. To conduct the process of issuing technical specifications from the moment of receipt of the application to the signing of the acceptance certificate, a system of technical specifications has been developed.